کمونه

فینگر فود چیست و طرز تهیه فینگر فود

در گذشته تعداد کمی غذا در بین مردم هر شهر رایج بود و تنوع غذایی بسیار کم بود؛ اما در سال‌های اخیر می توان تعداد بالایی غذاهای متنوع و جدید را در بازار و سر سفره خانواده ها دید. هر کدام از غذاها ویژگی های منحصر به فردی دارند که می توانند در موقعیت های خاص مورد استفاده قرار گیرند.

فینگر فود در زبان ما به همان غذاهای لقمه ای گفته می شود. غذاهایی که می توان با یک دست آن‌ها را سرو کرد و برای خوردن آن‌ها به ابزاری مانند قاشق و چنگال نیاز نیست. فینگر فود ها لقمه های کوچک هستند.با کمونه همراه باشید

تعریف انواع فینگر فود

البته در هر کشور فینگر فود بر اساس ذائقه ی غذایی مردم آنجا تهیه می شوند. تنوع در این غذاها مانند تنوع در غذاهای معمول در جامعه است. در سال‌های اخیر، مردم سعی کرده اند که تنوع غذایی را بالا ببرند و از غذاهای دیگر کشورها هم استفاده کنند.

طرز تهیه فینگر فود

طرزتهیه فینگر فود های ایرانی

در اینجا چند نوع غذای لقمه ای و یا طرز تهیه فینگر فود از نوع ایرانی ارائه شده است.

– فینگر فود هنداونه ای

مواد اولیه مانند مرغ و سیب زمینی را با پیاز و سیر بپزید و میکس کنید. نان تست را به صورت دایره ای ببرید و مواد را درون آن قرار دهید. می توانید گوجه ها را به عنوان قسمت قرمز هندوانه، سس مایونز را برای قسمت سفید آن و خیار رنده شده را برای تزئین قسمت سبز هندوانه به کار ببرید.

همچنین از تکه های زیتون روی گوجه ها و برای تخم هندوانه استفاده کنید. این مواد تزئینی را روی مواد اصلی قرار دهید. تهیه این فینگر فود بسیار راحت است و می توان برای شب یلدا به عنوان دسر مورد استفاده قرار گیرد.

-توپک پنیر بز

برای تهیه فینگر فود توپک پنیر بز می توانید از موادی مغذی و طبق ذائقه خود استفاده کنید. مقداری پنیر بز، خرما و پنیر خامه ای را در ظرفی مخلوط کرده و به صورت توپک های کوچک درآورید. در ظرفی دیگر خلال پسته، بادام و … را در رنگهای مختلف قرار دهید و یک خلال دندان در توپک فرو ببرید و در کاسه مغزجات بچرخانید. این توپک های خوشمزه می تواند برای کودکان جالب باشد و یک دسر خوشمزه و مقوی است. برای تزئین سفره هم می توانید از آن استفاده کنید چون زیبایی را به سفره شما می آورد.

 

طرز تهیه فینگر فود های خارجی

این فینگر فودها برگرفته از غذاهای افراد در خارج از کشور است.

برای تهیه ی این رولت قارچ و، گوشت و پنیر را روی نان یوفکا قرار بدهید، البته باید روی آن روغن و شیر بمالید. سپس نان را رول کرده و روی آن هم روغن و شیر بمالید و در فر قرار دهید. پس از اینکه این رولت طلایی رنگ شد، می توانید آن‌ها را برش زده و استفاده کنید.

 

– بروسکت گوجه فرنگی

برای تهیه فینگر فود از نوع بروسکت گوجه فرنگی، شما به نان تست برش داده شده، گوجه، سس، پنیر رنده شده و روغن زیتون نیاز دارید. باید در مرحله اول گوجه ها را برش دایره ای بزنید و در تابه سرخ کنید تا حالتی پخته و شل داشته باشد. سپس آن را روی نان تست که قبلا روغن زیتون روی آن مالیده شده ب و سس و پنیر را روی آن قرار داده و در فر گذاشته اید، قرار دهید.

 

موارد تهیه فینگر فود

در بیشتر کافی شاپ ها و رستوران ها از تهیه فینگر فود در انواع مختلف برای دسر استفاده می شود. تجهیزات خاصی برای تهیه این غذاها نیز مورد نیاز نیست و می توان با تهیه فینگر فود در انواع مختلف و جالب نظر مشتریان را جلب کرد.

همچنین در تولد ها و عروسی ها با تهیه فینگر فود در انواع مختلف برای دسر بهره می برند.

منبع: navidsteel.com

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی