کمونه

طرز تهیه باقلوا پسته

طرز تهیه باقلوا پسته :

مواد لازم باقلوا پسته:

خمیر فیلو آماده یک بسته
مغز پسته 200 گرم
دارچین 1 قاشق چایخوری
شکر 1/4 پیمانه
پودر هل نصف قاشق چایخوری
کره 50 گرم برای چرب کردن
شکر 3/4 پیمانه
آب 3/4 پیمانه
عسل 3/4 پیمانه



دستور تهیه باقلوا پسته:

فر رو روی دما 170 درجه سانتی گراد روشن میکنیم تا گرم شه.پسته و در صورت دلخواه گردو رو با غذا ساز یا با گوشت کوب خرد کنید. مقداری از پسته رو برای روی باقلوا و تزیین کنار بذارید و بقیه رو با گردو و دارچین و هل و شکر مخلوط کنید و در ظرف جداگانه ای نگه دارید.کره رو با دمای خیلی ملایم کمی ذوب کنید که برای چرب کردن راحت تر باشه.


 کف ظرف مناسبی رو با کره و قلمو (فقط در حد چرب کردن) چرب کنید.لایه ای از خمیر رو جدا کنید و کف ظرف پهن کنید و روی خمیر رو هم با کره چرب کنید.مخلوط مواد میانی که همون پسته، گردو، دارچین و… رو روی خمیر بریزید و مجددا روش رو خمیر دیگه ای قرار بدید و باز روی خمیر رو چرب کنید.لایه ای دیگه از خمیر بذارید و باز چرب کنید. 


روی خمیر دوباره مخلوط مواد میانی رو بریزید و باز خمیر بذارید و چرب کنید.بعد از چرب کردن با چاقو به شکل مربع یا لوزی برش بزنید و میزارید در دمای 170 درجه سانتی گراد به آرومی در حدود 45 دقیقه بپزه و طلایی رنگ بشه.بعد از اینکه طلایی شد، از فر خارج کنید و مجددا برش ها رو تکرار کنید تا کاملا از هم جدا بشن.

همچنین بخوانید:


طرز تهیه شهد باقلوا:


برای شهد، شکر، آب و عسل رو با هم مخلوط کنید و برای 10 دقیقه روی حرارت بذارید تا قوام پیدا کنه.

 

منبع: ghatipati10

http://arta1.mihanblog.com/post/18

ادرس دانلود رمان جدید و خواندنی مرز

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی