کمونه

فینگر فود چیست و طرز تهیه فینگر فود

در گذشته تعداد کمی غذا در بین مردم هر شهر رایج بود و تنوع غذایی بسیار کم بود؛ اما در سال‌های اخیر می توان تعداد بالایی غذاهای متنوع و جدید را در بازار و سر سفره خانواده ها دید. هر کدام از غذاها ویژگی های منحصر به فردی دارند که می توانند در موقعیت های خاص مورد استفاده قرار گیرند.

فینگر فود در زبان ما به همان غذاهای لقمه ای گفته می شود. غذاهایی که می توان با یک دست آن‌ها را سرو کرد و برای خوردن آن‌ها به ابزاری مانند قاشق و چنگال نیاز نیست. فینگر فود ها لقمه های کوچک هستند.با کمونه همراه باشید

تعریف انواع فینگر فود

البته در هر کشور فینگر فود بر اساس ذائقه ی غذایی مردم آنجا تهیه می شوند. تنوع در این غذاها مانند تنوع در غذاهای معمول در جامعه است. در سال‌های اخیر، مردم سعی کرده اند که تنوع غذایی را بالا ببرند و از غذاهای دیگر کشورها هم استفاده کنند.

طرز تهیه فینگر فود

طرز تهیه کاچی

کاچی

مواد لازم برای کاچی

  • آرد:300 گرم ( برنج و گندم )
  •  کره:200 گرم 
  •  شکر:200 گرم 
  •  آب :حدود 7 لیوان 
  •  گلاب :1 لیوان
  •  پودر هل :1 قاشق مرباخوری 
  •  پودر پسته و دارچین :برای تزئین 

طرز تهیه سوپ جو قرمز

طرز تهیه سوپ جو قرمز

سوپ جو یکی از خوشمزه ترین و سنتی ترین سوپهای ایرانی است. این نوع از سوپ جو یکی از متداولترین و ساده ترین نوع سوپ جو است.

Image result for ‫سوپ جو قرمز‬‎

مواد لازم برای تهیه سوپ جو:

 مرغ  نصف سینه
 جو پوست کنده  0.5 کیلوگرم
 جو پرک  1 پیمانه
 قارچ 0.5 کیلوگرم
هویج 0.5 کیلوگرم
پیاز 2 عدد بزرگ
جعفری و گشنیز 1 پیمانه
رب 1 قشق غذاخوری
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، ادویه به میزان لازم
آبغوره به میزان لازم

طرز تهیه حمص یا نخود ـ ارده

حمص اصیل، یک غذای مدیترانه‌ای

حمص یک غذای مدیترانه‌ای‌ـ‌عربی است؛ شما می‌توانید سراغ این غذا را در لبنان یا حتی سوریه هم بگیرید. تلفظ دقیق نام این غذا «حمُّص» است، اما در فارسی گاهی به‌صورت «هوموس» هم نوشته می‌شود و همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، به آن «نخود ـ ارده» هم می‌گویند. حمص را به‌عنوان مزه و پیش‌غذا و حتی به‌صورت غذا مصرف می‌کنند.

طرز تهیه حمص یا نخود ـ ارده
طرز تهیه حمص یا نخود ـ ارده

نخود؛ غذا یا دارو

ماده‌‌ی اولیه‌ی اصلی در طرز تهیه حمص یا نخود ـ ارده (همان‌طور که از نام دوم پیداست) نخود است. اگر نگاهی به خواص نخود بیندازید، درمی‌یابید که این غذای مدیترانه‌ای را بیشتر می‌توان یک دارو محسوب کرد تا غذا؛ در نخود می‌توانید مقدار زیادی نشاسته، فسفر، مس، کلسیم، آهن، سدیم، اسیدآمینه‌های مختلف و البته ویتامین‌های B1 و B2 و A را پیدا کنید. با این اوصاف، اگر نخود را از وعده‌های غذایی خود حذف کرده‌اید، توصیه می‌کنیم در این کار تجدیدنظر کنید. علاوه بر طرز تهیه حمص یا نخود ـ ارده، ما پیش از این طرز تهیه نخودپلو را هم به توضیح داده‌ایم.

طرز تهیه قارچ کاراملی لذیذ و دلپذیر در خانه

طرز تهیه قارچ کاراملی خوشمزه و لذیذ

 روش تهیه قارچ کاراملی

مواد لازم

  • سس سویا: ۱/۴ پیمانه
  • قارچ: نیم کیلو
  • سرکه بالزامیک ۱/۴ پیمانه. البته می توان از سرکه خرما نیز استفاده کرد.
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • عسل یا شیره انگور: یک قاشق غذاخوری
  • پودر نشاسته( هر پودر نشاسته ای): یک قاشق مرباخوری
  • سیر: ۲ حبه
  • روغن زیتون: به میزان لازم

 

ترفندهای ساده و جالب آشپزی

در این مقاله نکاتی را درباره آشپزی برای شما آورده ایم که حتما برای پختن غذایی بهتر و ساده تر به شما کمک می کند. با ما همراه باشید :

اگر خورشی که پختید، بیش از اندازه شور شده باشد باید یک سیب زمینی خام در داخل آن قرار دهید، سیب زمینی نمک اضافی را به خود جذب می کند.

وقتی غذایی را با کره سرخ می کنید، یک قاشق مرباخوری روغن به آن بیفزایید. از سوختن آن جلوگیری خواهد کرد.

Image result for ‫ترفندهای آشپزی‬‎

طرز تهیه  پیراشکی گوشت

 پیراشکی گوشت

این غذا را بسیاری از خانمها با سلیقه ایرانی تهیه می کنند و از روش پخت آن آگاهند. برای اطلاع خانمهایی که دوست دارند روش پخت اصولی آن را بیاموزند، دستور تهیه این غذا را بر اساس یاد داشتهای یک آشپز ماهر برایتان بیان خواهیم کرد تا در مهمانی های خانوادگی آن را بپزید و از مزه لذیذ آن لذت ببرید. برای تهیه این غذا ابتدا باید خمیر آن را تهیه کرد. البته می توان از خمیرنان باگت موجود در نانوایی ها هم استفاده نمود ولی خمیری که شما در منزل تهیه کنید دارای تخم مرغ ، ماست و مخلفات دیگری است که بسیار لذیذتر خواهد شد،.

پیراشکی گوشت